Rygg & biccar

igår och idag om bara en stund ben & mage. Passet igår gick så himla bra, eller vad sägs om en ökning i alla tre ryggövningar, marklyft, latsdrag och sittande rodd, plus en av bicepsövningarna, hammercurl med rep. Tur att jag till slut trodde på mig själv för från början trodde jag aldrig att jag skulle klara den högre vikten. Men efter en stunds diskussion uppe i hjärna så tänkte jag; äh, va f-n, jag kör! och bam, känns så sjukt skönt att jag trodde på mig själv och förstås att jag har blivit starkare!
Min höga känsla blev bara mot slutet lite grusad av irritation. En kille hade kört bra länge vid scottcurlen. Han visste att jag väntade men till slut orkade jag inte vänta längre så jag körde på scottcurlmaskinen ist (som känns helt värdelös typ). Det som dock irriterade mig mest var att han bara använde kudden som ryggstöd när han körde hantelcurl. Vad är det för fel på en vanlig bänk liksom när folk står och väntar på den enda scottcurlskudden? Det var sista övningen så jag gick därifrån halvirriterad. Jag har ju dock ett hopp om mänskligheten och att människor inte är sådana här idioter, så min hjärna började ist utreda vilken fördel det kan vara att sitta med scottcurlens kudde som ryggstöd ist för en vanlig bänk. Kan det vara så att armarna stoppas bakåt av kudden så att curlen blir mer koncentrerad? Måste nog banne mig testa denna teori och förhoppningsvis kommer jag då att kunna förlåta mitt lilla irritationsobjekt ;)
 
Annars blir det fullt fart här idag. Jag måste finslipa lite på morgondagens arméfyspass i Timrå och även fixa i ordning lite material. Sen står en löprunda på schemat också. Men nu först ben & mage!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback