Välkommen till vår verklighet!

Nu börjar jag komma tillbaka till den civila verkligheten. Sen i tisdags kväll har jag typ inte öppnat datorn förrän nu, bara kollat mail och nån snabbtitt på fejjan. Först var det jobb så att jag inte hade tiden och sen har jag halvsovit mig genom tillvaron. I onsdags började jag jobba 07.00 som skyddsvaktsfigurant åt GMU-rekryterna. Lika j-vla roligt varje gång! Fick dessutom mycket beröm för mitt skådespel, både av instruktörerna och rekryterna, och det gör det ju extra kul! I en roll fick jag t o m några utomstående på området att komma ut och kolla vad det var som försiggick (har man en bra stämma så har man, hehe). 
Direkt efter detta slängde jag i mig lite mat och sen fortsatte jag ner till Timrå för ett arméfyspass. Väl hemma igen var det bara att packa om och sen gå och koja.
07.00 på torsdag morgon stod jag redo som figurant igen. Hela förmiddagen spelade jag en buse vilket resulterade i fyra nedtagningar på lerig grusplan, en halv nagel liggande kvar på samma plan, en rejäl lårkaka, smärtande handleder efter handfängslet, några andra småblessyrer och allmän ledbrutenhet. Min kollegas revben åkte tyvärr också på en törn, men herre j-vlar vad kul vi hade! Så värt det! 
På eftermiddagen fick jag lov att byta och köra ett lugnt case (scenario). Var inte så sugen på att rekryterna skulle brottas med mitt finger. Sen blev det middag i 1½ timme innan jag var tillbaka kl 19.00 för att köra på fram till 06.30 på fredag morgon. Vi härjade på hela natten, fick väl sammanlagt en timmes sömn på ett bord.
Fredag gjorde jag bara det allra nödvändigaste, sen var det slumrande ryggläge i soffan som gällde. Orkade inte ens duscha förrän på kvällen. Med den bedriften att duscha med en hand gjord, fick jag faktiskt sova hela natten utan några brutala påminnelser om arbetsdagen/natten. 
 
Nu ska jag inte tråka ut er mer här för Daniella, jag och Eddie ska dra till Birsta (inte mitt önskemål precis).
 
Lårkakan börjar nu skifta i snyggt gult och lila ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback